Irak’ta devlete karşı devam eden ve birçok ölüme yol açan protestolar İran’a karşı duruşu ve Şii-Sünni, Hristiyan-Müslüman kimliklerinin siyasi ayrımlar olarak kullanılmasını reddetmeleriyle Irak siyasetine yeni bir kimlik üstü işbirliği getirdi. Benzer bir durum Lübnan protestolarında da görülüyor.
Bağdat’taki protestolarda görülen posterlerden bazılarında protestocular zorla kovulan Irak Yahudilerini ‘evlerine’ geri çağırıyor.
Son yıllarda Irak’ta sürülen Yahudi nüfusuna ve geri dönüşe artan bir ilgi var. Bu ilgi daha çok kimlikler üstü bir Irak hayal eden gençlerden geliyor. 1951-1952’de sürgünden önce Bağdat’ın 25’i Yahudilerden oluşuyordu.
Irak’ta devlete karşı devam eden ve birçok ölüme yol açan protestolar İran’a karşı duruşu ve Şii-Sünni, Hristiyan-Müslüman kimliklerinin siyasi ayrımlar olarak kullanılmasını reddetmeleriyle Irak siyasetine yeni bir kimlik üstü işbirliği getirdi. Benzer bir durum Lübnan protestolarında da görülüyor.
Bağdat’taki protestolarda görülen posterlerden bazılarında protestocular zorla kovulan Irak Yahudilerini ‘evlerine’ geri çağırıyor.
Son yıllarda Irak’ta sürülen Yahudi nüfusuna ve geri dönüşe artan bir ilgi var. Bu ilgi daha çok kimlikler üstü bir Irak hayal eden gençlerden geliyor. 1951-1952’de sürgünden önce Bağdat’ın 25’i Yahudilerden oluşuyordu.
Paylaş: